lørdag den 30. januar 2010

30. januar 2010

Første måned i det nye år er næsten gået.

TuT; Tiden går for hurtigt! Der er ikke engang et år til at jeg bliver 18 år. Jeg har ikke lyst til at blive voksen (._.) ..

Men har dog, i løbet af de sidste par dage, fundet den uddannelse jeg nok i virkeligheden har gået og ledt efter!
Det er som "art director" eller "visuel designer". Det eneste problem er dog, at før jeg kan blive uddannet som det, skal jeg på en fem årig uddannelse på Danmarks Designskole...SOM LIGGER PÅ SJÆLLAND I KØBENHAVN!

Det vil sige at efter mit sabbatår, bliver jeg NØDT til at flytte.
Der er jo selvfølgelig ikke noget i vejen med København eller Sjælland... jeg vil bare hellere bo i Århus-området/Jylland.
Den anden mulighed var selvfølgelig at flytte til Kolding og gå på den (eneste?!) anden designskole i Danmark.. men så vil jeg alligevel hellere til København.

Urg. Jeg håber jeg finder ud af noget. Desuden er kravene til optagelse pisse hårde.
1) Man skal have bestået gymnasiet eller lignende. Okay, det er til at leve med.
2) Man skal bestå en optagelsesprøve, hvor man ud fra nogle bestemte kritier skal formulere en kreativ opgave... wtf. Var inde for at kigge på den den anden dag og var godt nok fuldstændig lost.
3) kan jeg ikke lige huske X'D

Min studievejleder siger at jeg burdetage hen til åben-hus dag. Det er bare en tirsdag i februar... en hverdag. Ikke lige så fedt, så det bliver næste år!

Var til fødselsdagsfest hos en af mine gamle venner i går. Det var nice nok, men fatter ikke hvorfor der er sådan et "krav" om at drikke som svin? Det er altså virkelig vildt. De fleste der kom havde en hel flaske Cuba med, som de tømte i løbet af aftenen?! Det er bare NORMALT. Jeg sidder sådan lidt, med den ene flaske jeg har blandet (cuba passion + citronsodavand + appelsinjuice = yum ♥ ), og tænker hvordan fanden de kan drikke det?
Shit :/
Desværre var der nogle ting der blev stjålet og nogle der (heldigvis) blev fundet. Shit. Vi ved allesammen hvem der tog dem. Det er altså ikke fedt at finde ud af at en man regner for at være ens ven stjæler :/

Derudover gætter I aldrig hvad jeg skal i morgen ♥!
Skal hjem til min fætter og prøve hans "Wacom Intuos Small" ♥ Hvis jeg synes godt om den, skal jeg højst sandsynligt bestille min egen i morgen aften - enten small eller medium ♥

GLÆDER MIG SÅ MEGET! Den tegneplade jeg har fra wacom lige i øjeblikket er selvfølgelig okay, men mod hvad jeg har læst om den anden, er den ingenting. "Wacom intuos" er som at tegne på rigtig papir, og den har en masse fede funktioner ♥ Det er intet mod den jeg har X'D

Derudover vil jeg sindssygt gerne have en "HTC Magic" ._. den har bare fået rimelig dårlige anmeldelser ved siden af "HTC Hero", som i øvrigt er billigere, så det bliver nok Hero'en jeg vælger. Ak ja. Fandt også en helt tredje, men den koster 4.100,- og det har jeg ikke lige råd til hvis jeg køber en wacom (medium størrelsen koster 2.600 kroner det billigste sted.. orz..)

Nå, jeg skrider ind og skaffer mig noget ris a'la mante OwO; mums...
(og så bliver lektierne nok udskudt til i morgen...)
Min bioshock tegning er næsten farvet færdig! Og mener jeg skrev tidligere at jeg fik købt spillet? That is correct - og FUCKDETERSINDSSYGTCREEPY... tør ikke at spille det alene, så skal nasse min bror herind og glo mens jeg spiller

Ciao ♥

2 kommentarer:

  1. Jeg vil sygt gerne ha en tablet med skærm i O_____O men de skulle være ABNORMT dyre! ._. desværre.. høhø..

    Og jeg skulle måske oz havde været på Designerskolen i KBH fordi jeg ska være en slags medie-designer, men jeg tager bare multimedieuddannelsen i stedet for så kan jeg springe nogle år over på uni >XDDD MUHAR!
    Men ja, det er nok en go idé at tage til åbent-hus-arrangement OwO

    SvarSlet
  2. De koster 17.000-20.000 i Danmark. Det er sindssygt o_o

    HVAD HEDDER DEN UDDANNELSE? 8D Det kan jo være at den åbner for nogenlunde de samme muligheder, så jeg slipper for at bruge titusinde år på en designskole ><

    SvarSlet